Asistenční služby
Většina pojišťoven má vlastní asistenční služby, které často k havarijnímu pojištění a povinnému ručení, nabízejí zdarma.
V základní variantě dostanete nejčastěji pouze možnost v případě nehody zavolat na bezplatné telefonní číslo na kterém vám telefonista ochotně poradí, co dále dělat a pošle na místo nehody vozidlo Asistenční služby, které vám nabídne základní pomoc, jako například:
- oprava vozidla na místě (pokud je to možné)
- vyproštění vozidla
- a odtah vozidla do servisu.
Většina dalších služeb je dostupná jen v placené verzi Asistenční služby. A za co si tedy můžete připlatit?
- úschova nepojízdného vozidla
- zapůjčení náhradního vozidla
- přeložení nákladu do náhradního vozidla
- odtah vozidla do autoservisu
- otevření vozidla, v případě zabouchnutí klíčů
- přivezení a doplnění paliva v případě, že vám dojdou PHM
- nastartování vozidla s vybitou baterií
- oprava nebo výměna pneumatik v případě defektu
- ubytování posádky vozidla v místě nehody v případě, že je vozidlo nepojízdné a doprava posádky zpět do místa bydliště
- náhradní řidič pro případy úrazu řidiče, či ztráty či poškození zdravotních pomůcek pro bezpečné řízení vozidla (např. brýle)
Pokud si myslíte, že by vás některý z těchto nešvarů mohl na cestách potkat, pak se určitě alespoň zeptejte vaší pojišťovny na podmínky pro sjednání rozšířené Asistenční služby.